IMG_3786 (1).jpeg IMG_3861.jpeg header.jpg

Gesloten kantine?

19-3-2015
Nieuwsafbeelding
(ging ook als mail naar alle leden)
De kantinecommissie, met name Mirjam en Jeannette, startte afgelopen najaar met het inroosteren van vrijwillige kantinediensten voor alle leden en ouders van leden. Dat liep tot dusver redelijk tot goed.
Heel aangenaam was het dat er een aanspreekpunt in de kantine is de boel opent, zorgt voor de drankjes en het afrekenen ervan, opruimt en afsluit.
Echt onontbeerlijk voor een "open”  kantine.
Bij de start van het voorjaarsseizoen willen we alle mensen die nog geen of één kantinedienst hebben gedraaid nog eens herinneren dat het slim is jezelf zo snel mogelijk in te plannen.
Wanneer er geen "eigen inplanning”  is, moet de kantinecommissie mensen gaan inplannen. Dat koste tijd, levert reacties en kost dan nog eens vaak veel, te veel, tijd voor discussies via mail en telefoon.
Het leidde in elk geval de afgelopen periode tot extreme drukte voor de al genoemde kern-leden van de kantinecommissie; een situatie waar we zsm verbetering in willen brengen! Dat doen we ook door meer uitleg te gaan geven op de SMHC site en in het kantine "handboek"  achter de bar.

Met deze mail willen we het geheugen nog eens opfrissen en nieuwe leden bijpraten.
Mogelijk dat de nieuwe website het voor sommigen ook wat moeilijker heeft gemaakt zich in te plannen.

Daarom onderstaande 10 regels:
- de club heeft iedereen nodig om te kunnen draaien.
- voor de kantine betekent het 2 vrijwillige diensten per seizoen voor elk lid of ouder van leden
- er zijn geen uitzonderingen voor trainers, coaches, rijders, teammanagers, etc.
- inplannen doe je zelf op HockeySneek.nl / MijnSMHC / Club / Diensten. Klik op Inplannen en je staat ingepland. Klik hier voor de kortste route.
- wanneer je wordt ingepland door de kantinecommissie ontvang je daarover een mail (van [email protected]), zo ruim mogelijk van te voren
- je vindt je dienst dan op de pagina "Diensten”, onder je naam of de naam van (één van) je kind(eren).
- als je niet kunt, ruil dan met een ander lid of andere ouder van het team of bekende
- leg dus je probleem niet terug bij de commissie, probeer er echt zelf uit te komen
- wees voldoende ruim op tijd op de club aanwezig, om overdracht te kunnen doen

Overigens:
- je kunt je kantinedienst in september afkopen voor € 35,- per seizoen. Over te maken naar NL62RABO0134243447 tnv Sneeker Mixed Hockey Club, ovv""afkoop bar/zaal dienst <naam> <lidnummer>"
- wanneer je niet opkomt en geen vervanging hebt geregeld,  zijn de kosten € 50,-

Meer informatie:
Alle informatie over het waarom, wie wat, en wanneer vind je de komende dagen ook op de SMHC site, klik dan daarvoor hier , paragraaf Kantinediensten

Het bestuur hoopt dat de kantine kan blijven draaien doordat alle leden zich als vrijwilliger gaan inplannen.
De gezelligheid op de club vaart daar wel bij, en de club-dat-zijn-we-allemaal !

Namens bestuur en kantinecommissie,
Jan Dijkhuis


Gerelateerd nieuws